‪Hidupku Solatku Matiku‬ (2015) HDTV 1080p


Sinopsis : Hidupku Solatku Matiku menyingkap kisah keperitan hidup dialami oleh Nordin (Sharnaaz) dengan tabah. Dengan enyakit kusta yang dihidapinya, Nordin dihina oleh orang kampung dan lebih memeritkan apabila isterinya Lela (Fasha) minta diceraikan kerana mahu bersama dengan kekasihnya. Nordin tabah menjaga anak mereka yang cacat dan sentiasa menjadikan solat sebagai perisai dan doa sebagai penawar. Solat sunat pula menjadi penawarnya bilamana dia tidak dibenarkan menyertai jemaah dikampungnya tetapi berkat kesabarannnya jemaah kampung sebelah tanpa prejudis membenarkannya menjadi sebahagian daripada mereka.


Menerusi telemovie ini para penonton akan dapat melihat dengan jelas mesej yang cuba disampaikan iaitu dengan memaparkan kebesaran Allah S.W.T.Para penonton juga akan hilang sabar melihat kerenah Lela yang tidak langsung menghormati suaminya malah menghina pula lelaki tersebut.



SCREENSHOOT
Genre: Drama
Tarikh Tayangan: 16 Mei 2015
Bahasa : Melayu
Pengedar : Global Station SDN BHD
Pengarah: Raja Ahmad Alauddin
Para Pelakon : Sharnaz Ahmad, Fasha Sandha dan Puteri Balqis
Format : HDTV 1080p
Saluran : Astro Maya HD (135)

DOWNLOAD LINK : MEGA / Uptobox

TONTON ONLINE

       

Ulasan

  1. As salam admin...ape key utk download citer ni?

    BalasPadam
  2. Key : IMUMq8mI7wnIpuMtO9mpMdHpjMAglwr3GmebLmFFBXo

    BalasPadam
  3. Salam admin, kenapa direct link expire. Sy cuba g mega tu tapi dah save dalam cloud drive kena download mega browser la... direct link tak boleh renewkan balik ke. nak download citer ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. MEGA perlu install MEGA chrome extension. Direct link admin dah replace dengan link uptobox. TQ

      Padam

Catat Ulasan