Mantra (2010) DVDRip 480p + HDTVRip 1080p

Filem ini mengisahkan tentang seorang lelaki bernama Muzir(Zul) yang dianiaya oleh Hasbi(Hasnul Rahmat) yang mahu merampas isteri Muzir(Ana Dahlia) daripadanya serta mahu melengkapkan ilmu yang dituntutnya. Akibat hal itu, Muzir ditangkap oleh orang kampung sewaktu sedang leka mengorek kubur pada waktu malam dan dipenjarakan. Sewaktu di dalam penjara, Muzir ditempatkan di sebuah bilik khas di mana bilik itu merupakan tempat pesalah - pesalah yang mempunyai ilmu hitam sahaja. Dinding bilik itu di lukis kalimah - kalimah Al - Quran. Di dalam penjara itu, Muzir dihasut oleh seorang lelaki tua untuk menerima ilmu syaitan yang terdapat pada lelaki tua terbabit(Tidak pasti sama ada lelaki tua itu memang wujud dalam penjara itu atau sekadar roh jahat yang tidak dapat keluar dari penjara itu kerana kalimah - kalimah Al - Quran yang menutupi setiap dinding luar penjara itu).

Mulanya Muzir enggan sehinggalah dia mendapat satu surat daripada Pak Long(Hamdan) yang bekerja sebagai warden penjara disitu. Surat itu menyatakan bahawa isterinya menuntut cerai darinya. Kerana kemarahan yang membuak - buak maka Muzir akhirnya bersetuju untuk menjadi pewaris kepada ilmu sihir orang tua itu. Walaubagaimanapun, ilmu hitam Muzir masih belum lengkap kerana terhalang oleh kalimah - kalimah dan ayat Al - Quran yang menjadi pedinding kepada bilik penjara itu.

Atas bantuan Pak Long nya yang terdesak meminta pertolongan Muzir untuk mengubati isterinya yang terkena sihir maka Muzir telah mengenakan 3 syarat dan bersedia untuk membalas dendam kepada Hasbi. Apakah 3 syarat itu? Apakah yang berlaku kepada Hasbi dan isterinya?
SCREENSHOOT (DVDRip)


SCREENSHOOT (HDTVRip)
Filem: Mantra
Tarikh Tayangan: Bermula 15 Julai 2010
Genre: Seram, Ngeri
Klasifikasi: Umum (U)
Pengarah: Azhari Zain
Terbitan: Metrowhealth Pictures
Pelakon: Zul Handy Black, Hasnul Rahmat, Ana Dahlia, Azim,
Hamdan Ramli, Bob Lokman, Mon Ryanti dan Mas Muharni.
DOWNLOAD: Uptobox (dvd ver)
Google Drive (hdtv ver)

Ulasan